בלוג / מחשבות על העולם הוירטואלי וההשרדות בשדה המערכה השיווקי הדיגיטלי
הקמת אתרי אינטרנט
נכתב על-ידי ישראל לוי בתאריך 22/11/2018 בשעה 14:22

החיים מתקיימים בעולם הוירטואלי – אינטרנט.
אוקיי, יתכן וזו אמירה קיצונית מדי, שהרי אנחנו עדיין קמים בבוקר במיטה פיסית, אוכלים אוכל פיסי, נושמים אויר פיסי, רצים בנעלי ספורט, מרכיבים משקפיים פיסיים ....... לא ירחק היום (שמתקרב אלינו בפסיעות גדולות מאד) בו יותר ויותר תחומים פיסיים מחיינו יהפכו וירטואליים עד כי , כפי שאסימוב אמר באחד מספריו, יגיד מחשב העל המאחד את כל החיים הוירטוליים "יהי אור".... וסבב הקיום האנושי יתחיל מחדש.
אוקיי, היום הזה רחוק, אבל עד אז אם תבחנו את אורח החיים היום לעומת אפילו לפני עשרים שנה, שלא נדבר על יותר, תמצאו שהעולם הסובב אותנו הופך יותר ויותר וירטואלי ואנחנו יותר ויותר נמצאים בו, חיים בתוכו. והגבול בין הפיסי לוירטואלי הולך ומטשטש.
פעם היינו מגיעים לבית הקולנוע ועמדנו בתור לקניית כרטיסים לסרט, עם כסף בכיס. היום, אתרי רכישת כרטיסי קולנוע בכרטיס אשראי. או פשוט נכנסים לאחד מאתרי הסרטים וצופים בסרט בסלון ביתנו, פעם כשרצינו לקרוא, נכנסנו לספריה או רכשנו בחנות ספרים, פיסיים, מנייר. היום, נכנסים לאמזון, בוחרים ספר וקוראים באחד ממכשירי הדיגיטל שבידינו. זוכרים את המכולניק שהיה לו פנקס בו היו שמות לקוחות, בעפרון, ולידם רשימת החובות שלהם? והיום אנחנו מופיעים אצלו במחשב ברשימת מאגר לקוחות, שלא נדבר על המציאות הוירטואלית המשתלטת, על הביג-דאטה,.......... אוקיי, אני חושב שניתן להגיד - I rest my case
העולם נחלק לשניים - קונים מוכרים
במציאות החדשה של חיינו, והמתחדשת חדשות לבקרים, העולם נחלק לשניים (לצערי, אבל זה מאמר אחר) קונים ומוכרים. שדה הקרב השיווקי בו היצרן/המשווק רוצה למכור לצרכן/הקונה את מוצריו, הוא שדה קרב המתקיים רובו ככולו במרחב הוירטואלי, הדיגיטלי. ובעיקר ברשת האינטרנט.
אם לפני שנים לא רבות המסחר התקיים בחנויות עצמאיות או ברשתות שיווק, פיסית, והם השתמשו בפרסום להכריז על המותגים/מוצרים ומדוע להעדיף לרכוש אותם אצלם, ואנשים "הסתובבו" (פיסית) ברחובות המסחריים הפתוחים או המקורים (קניונים), צופים בחלונות הראווה, בוחרים להכנס לחנות כזאת או אחרת מתוך 3-10 חנויות מתחרות על אותו מוצר, ניהנים מחיוך המוכרים והמגע הפיסי עם המוצרים........... וכיום, הרחוב כבר אינו רחוב הוא מאות רחובות ברשת האינטרנט, וכבר לא 3-10 חנויות מתחרות אלא מאות ואלפי מתחרים, לא רחוב מקומי אלא רחוב גלובלי, לא חלון ראווה, אלא אלפי חלונות ראווה, ולא שטח חנות מוגבל בו ניתן להציג 200 פריטים, אלא שטח בלתי מוגבל בו ניתן להציג אין-סוף פריטים, ולא עוד מדידת שמלה מול מראה, אלא סקירה של השמלה על גוף הקונה והחלפתה בשמלה אחרת מבלי להתפשט ולטרוח אלא פשוט ללחוץ על המקלדת של המובייל כשהיא יושבת בבית הקפה או בסלון ביתה. רשת האינטרנט היא שדה המערכה השיווקי.
ובשדה זה שני הצדדים, הן המוכר והן הקונה, צריכים להתאים עצמם לתנאי המכירה/קניה החדשים.
מבחינת המוכר השאלות הן - כיצד אני גורם לצרכן שלי להבחין בי > לגרום לצרכן להכנס אלי ולשהות אצלי > לגרום לו ליהנות מהשהות > להעדיף אותי על פני מאות מתחרים > לקנות את המוצר שלי > להמשיך להיות איתו בקשר ולהפוך אותו לקונה חוזר
מבחינת הקונה השאלות הן - כיצד להגיע למוצר הכי מתאים לרצונותי/צרכי > כיצד לברור אותו בין כל אלפי המציעים את המוצר > כיצד לעשות את העסקה המשתלמת ביותר עבורי.
הערה – אני מביא את שטח המסחר, חנות-קונה, כדוגמא בלבד, מוכרים-קונים נמצאים בכל שטח, בנדל"ן, בשרותים, בפוליטיקה, במשאבי אנוש, בתרבות, בחינוך, בכל השטחים הם נקראים בשמות שונים (בוחרים, תלמידים, עובדים) אך בשורה התחתונה כולם מוכרים או קונים.
בעולם הרשתי קיימים כלי שונים ומשונים, אולם הכלי העיקרי הוא – אתרי האינטרנט (לא נכנס כאן לנושא האפליקציות, שהן "סוג" של אתרים המשלבים מערכות איסוף ועיבוד נתונים חכמות כולל מערכות LM-learning machines ולדעתי לא ירחק היום ונחזיק מובייל AI) אתרי האינטרנט לסוגיהם, האינדקסים, הפורטלים, הבנקים, מרחבי מסחר דיגיטלי ועוד ועוד.
מהו אתר אינטרנט "נכון"
אחזור על הכתוב מעלה תוך אימוץ המילים להגדרת "אתר נכון" –
- בראש ובראשונה כיצד אני מאפיין את האתר, את המוצרים את הלקוחות אליהם אני פונה
- כיצד אני גורם לצרכן שלי להבחין בי = נראות חזותית וקידום טכנולוגי המביא את האתר להיות בנגישות מיידית לכל צרכן הגולש אינטואיטיבית או ממוקד מטרה.
- לגרום לצרכן להכנס אלי ולשהות אצלי תוך הענקת סביבה נעימה, נוחה ומגרה להמשיך לשהות בה עד מציאת המוצר המתאים
- ידידותיות וקלות הבנת הדרך לקבל את המידע הנחוץ לצרכן הגולש = לא מסובך טכנולוגי, מציאת המוצר והמידע היותר מדוייק עליו הנחוץ לצרכן הגולש
- לגרום לו ליהנות מהשהות = להפוך את השהו לחווית רכישה
- להעדיף אותי על פני מאות מתחרים ולקנות את המוצר שלי = להציע את הצעת הרכש בעלת הערך הגבוה ביותר לצרכן הגולש, מותג-חזות-מחיר-שרות אספקה-החלפה
- להמשיך להיות איתו בקשר ולהפוך אותו לקונה חוזר = לפנק את הצרכן הגולש מעבר לרכישה המיידית בתחזוקה חוזרת על בסיס ניתוח הרגלי הצריכה שלו
וכל אלה תוך ניצול והתאמה מירבית -
1. לכל פלטפורמות הדיגיטליות , מחשב השולחן, כל סוגי המובייל, הניידים האיי-פדים ועוד ועוד. 2. לכל מנועי החיפוש 3. קישוריות לכל הרשתות החברתיות למיניהן.
אז איך ועם מי בונים אתר "נכון"
יש המון, אבל המון חברות ה"בונות אתרים". חלקן בונות בקודים פרטיים, חלקן בונות על גבי פלטפורמות קיימות (WordPress כדוגמא) ויש כאלה המעדיפים לבנות על פלטפורמות חינמיות לבנייה עצמית.
אבל, על פי תפיסתי, נסיוני ועל בסיס כל שכתוב קודם לכן, אתר אינטרנט אינו עסק לחובבנים, כמו שלא אתן לבת שלי בת ה-14 שיש לה חוש לציור, לבנות לי חנות ברחוב מרכזי, כך לא אתן לה או למזכירה שלי, שעברה קורס של שעתיים בבניית אתרים, לבנות לי את האתר שלי שהוא הפלטפורמה העסקית היותר חשובה שלי.
אסיים בנימה אישית -
בשנים הרבות של עיסוקי בשיווק לא פגשתי הרבה נותני פתרונות אינטרנטיים, כאלה שנותנים את כל כולם למצוא את הפתרון התפור לך במדוייק.
כאלה שמביאים עימם ידע, מקצועיות, אהבה ותשוקה גדולה למקצוע.
כאלה שמבינים את הלקוח עבורו הם בונים את האתר, ששוחים כדגים במים ברשת האינטרנט וממשיכים לחקור אותה ולהתעדכן שוב ושוב.
כאלה שמחליפים איתך מיילים עליהם מתנוססת השעה 03:00 כי הם שם, מחפשים את הפתרון. שרותיים. נותנים את הנשמה ומקצוענים לעילא ולעילא.
כאלה שהם כמו קברניט מקצועי שטים באוקיינוס האינטרנט. ללא יהירות, ללא פלצנות, פשוט במקצוענות.
חברות רבות מציאות את מרכולתן בבניית אתרים, ובשלב המכירה הן משווקות עצמן באופן מקצועי וידידותי, ואז במהלך הדרך אתה מוצא שהן לא נגישות, שאתה עובד מול זוטרים, שאין מענה מיידי ואתה תלוי בהן.
במהלך התפתחות הזירה השיווקית הדיגיטלית, מצאתי עצמי נדרש להתאים את הכלים אותם אני מעמיד לרשות לקוחותי להעניק להם את הכלים הדיגיטליים המעודכנים ביותר. חיפשתי אחרי מי שיבנה לי וללקוחותי את האתרים היותר מקצועיים, כאלה שאני יכול לסמוך עליהם שלקוחותי לא רק שלא יפגעו אלא גם יזכו בשרות מקצועי לעילא, בתכנות האתר ובהכנתו לקידום ולתחזוקה ידידותית. במהלך חיפושי הכרתי את לירון אלון, בעלי WEB360, חי ונושם אינטרנט.
לירון בנה את האתרים של חברת אליהו נדל"ן, של מועדון הספורט מכבי, של חברת MY HOUSE, את האתר שלי למכירת ספרים "אצו ספרי מקור", של חברת שיווק הנדל"ן אבי בקר, של אבי כפיר משווק בינלאומי ועוד ועוד , ללא לאות מצא פתרונות ועדיין מוצא ומשפר ומדייק את האתרים ומערכת הניהול העומדת מאחוריהם.
אם אתם צריכים פתרונות אינטרנטיים? אתרים מעודכנים ומערכות ניהול מתוחכמות התפורות בדיוק מוחלט עבורכם?
לירון אלון 052-6240900 קדימה, תאתגרו אותו.
אוקיי, יתכן וזו אמירה קיצונית מדי, שהרי אנחנו עדיין קמים בבוקר במיטה פיסית, אוכלים אוכל פיסי, נושמים אויר פיסי, רצים בנעלי ספורט, מרכיבים משקפיים פיסיים ....... לא ירחק היום (שמתקרב אלינו בפסיעות גדולות מאד) בו יותר ויותר תחומים פיסיים מחיינו יהפכו וירטואליים עד כי , כפי שאסימוב אמר באחד מספריו, יגיד מחשב העל המאחד את כל החיים הוירטוליים "יהי אור".... וסבב הקיום האנושי יתחיל מחדש.
אוקיי, היום הזה רחוק, אבל עד אז אם תבחנו את אורח החיים היום לעומת אפילו לפני עשרים שנה, שלא נדבר על יותר, תמצאו שהעולם הסובב אותנו הופך יותר ויותר וירטואלי ואנחנו יותר ויותר נמצאים בו, חיים בתוכו. והגבול בין הפיסי לוירטואלי הולך ומטשטש.
פעם היינו מגיעים לבית הקולנוע ועמדנו בתור לקניית כרטיסים לסרט, עם כסף בכיס. היום, אתרי רכישת כרטיסי קולנוע בכרטיס אשראי. או פשוט נכנסים לאחד מאתרי הסרטים וצופים בסרט בסלון ביתנו, פעם כשרצינו לקרוא, נכנסנו לספריה או רכשנו בחנות ספרים, פיסיים, מנייר. היום, נכנסים לאמזון, בוחרים ספר וקוראים באחד ממכשירי הדיגיטל שבידינו. זוכרים את המכולניק שהיה לו פנקס בו היו שמות לקוחות, בעפרון, ולידם רשימת החובות שלהם? והיום אנחנו מופיעים אצלו במחשב ברשימת מאגר לקוחות, שלא נדבר על המציאות הוירטואלית המשתלטת, על הביג-דאטה,.......... אוקיי, אני חושב שניתן להגיד - I rest my case
העולם נחלק לשניים - קונים מוכרים
במציאות החדשה של חיינו, והמתחדשת חדשות לבקרים, העולם נחלק לשניים (לצערי, אבל זה מאמר אחר) קונים ומוכרים. שדה הקרב השיווקי בו היצרן/המשווק רוצה למכור לצרכן/הקונה את מוצריו, הוא שדה קרב המתקיים רובו ככולו במרחב הוירטואלי, הדיגיטלי. ובעיקר ברשת האינטרנט.
אם לפני שנים לא רבות המסחר התקיים בחנויות עצמאיות או ברשתות שיווק, פיסית, והם השתמשו בפרסום להכריז על המותגים/מוצרים ומדוע להעדיף לרכוש אותם אצלם, ואנשים "הסתובבו" (פיסית) ברחובות המסחריים הפתוחים או המקורים (קניונים), צופים בחלונות הראווה, בוחרים להכנס לחנות כזאת או אחרת מתוך 3-10 חנויות מתחרות על אותו מוצר, ניהנים מחיוך המוכרים והמגע הפיסי עם המוצרים........... וכיום, הרחוב כבר אינו רחוב הוא מאות רחובות ברשת האינטרנט, וכבר לא 3-10 חנויות מתחרות אלא מאות ואלפי מתחרים, לא רחוב מקומי אלא רחוב גלובלי, לא חלון ראווה, אלא אלפי חלונות ראווה, ולא שטח חנות מוגבל בו ניתן להציג 200 פריטים, אלא שטח בלתי מוגבל בו ניתן להציג אין-סוף פריטים, ולא עוד מדידת שמלה מול מראה, אלא סקירה של השמלה על גוף הקונה והחלפתה בשמלה אחרת מבלי להתפשט ולטרוח אלא פשוט ללחוץ על המקלדת של המובייל כשהיא יושבת בבית הקפה או בסלון ביתה. רשת האינטרנט היא שדה המערכה השיווקי.
ובשדה זה שני הצדדים, הן המוכר והן הקונה, צריכים להתאים עצמם לתנאי המכירה/קניה החדשים.
מבחינת המוכר השאלות הן - כיצד אני גורם לצרכן שלי להבחין בי > לגרום לצרכן להכנס אלי ולשהות אצלי > לגרום לו ליהנות מהשהות > להעדיף אותי על פני מאות מתחרים > לקנות את המוצר שלי > להמשיך להיות איתו בקשר ולהפוך אותו לקונה חוזר
מבחינת הקונה השאלות הן - כיצד להגיע למוצר הכי מתאים לרצונותי/צרכי > כיצד לברור אותו בין כל אלפי המציעים את המוצר > כיצד לעשות את העסקה המשתלמת ביותר עבורי.
הערה – אני מביא את שטח המסחר, חנות-קונה, כדוגמא בלבד, מוכרים-קונים נמצאים בכל שטח, בנדל"ן, בשרותים, בפוליטיקה, במשאבי אנוש, בתרבות, בחינוך, בכל השטחים הם נקראים בשמות שונים (בוחרים, תלמידים, עובדים) אך בשורה התחתונה כולם מוכרים או קונים.
בעולם הרשתי קיימים כלי שונים ומשונים, אולם הכלי העיקרי הוא – אתרי האינטרנט (לא נכנס כאן לנושא האפליקציות, שהן "סוג" של אתרים המשלבים מערכות איסוף ועיבוד נתונים חכמות כולל מערכות LM-learning machines ולדעתי לא ירחק היום ונחזיק מובייל AI) אתרי האינטרנט לסוגיהם, האינדקסים, הפורטלים, הבנקים, מרחבי מסחר דיגיטלי ועוד ועוד.
מהו אתר אינטרנט "נכון"
אחזור על הכתוב מעלה תוך אימוץ המילים להגדרת "אתר נכון" –
- בראש ובראשונה כיצד אני מאפיין את האתר, את המוצרים את הלקוחות אליהם אני פונה
- כיצד אני גורם לצרכן שלי להבחין בי = נראות חזותית וקידום טכנולוגי המביא את האתר להיות בנגישות מיידית לכל צרכן הגולש אינטואיטיבית או ממוקד מטרה.
- לגרום לצרכן להכנס אלי ולשהות אצלי תוך הענקת סביבה נעימה, נוחה ומגרה להמשיך לשהות בה עד מציאת המוצר המתאים
- ידידותיות וקלות הבנת הדרך לקבל את המידע הנחוץ לצרכן הגולש = לא מסובך טכנולוגי, מציאת המוצר והמידע היותר מדוייק עליו הנחוץ לצרכן הגולש
- לגרום לו ליהנות מהשהות = להפוך את השהו לחווית רכישה
- להעדיף אותי על פני מאות מתחרים ולקנות את המוצר שלי = להציע את הצעת הרכש בעלת הערך הגבוה ביותר לצרכן הגולש, מותג-חזות-מחיר-שרות אספקה-החלפה
- להמשיך להיות איתו בקשר ולהפוך אותו לקונה חוזר = לפנק את הצרכן הגולש מעבר לרכישה המיידית בתחזוקה חוזרת על בסיס ניתוח הרגלי הצריכה שלו
וכל אלה תוך ניצול והתאמה מירבית -
1. לכל פלטפורמות הדיגיטליות , מחשב השולחן, כל סוגי המובייל, הניידים האיי-פדים ועוד ועוד. 2. לכל מנועי החיפוש 3. קישוריות לכל הרשתות החברתיות למיניהן.
אז איך ועם מי בונים אתר "נכון"
יש המון, אבל המון חברות ה"בונות אתרים". חלקן בונות בקודים פרטיים, חלקן בונות על גבי פלטפורמות קיימות (WordPress כדוגמא) ויש כאלה המעדיפים לבנות על פלטפורמות חינמיות לבנייה עצמית.
אבל, על פי תפיסתי, נסיוני ועל בסיס כל שכתוב קודם לכן, אתר אינטרנט אינו עסק לחובבנים, כמו שלא אתן לבת שלי בת ה-14 שיש לה חוש לציור, לבנות לי חנות ברחוב מרכזי, כך לא אתן לה או למזכירה שלי, שעברה קורס של שעתיים בבניית אתרים, לבנות לי את האתר שלי שהוא הפלטפורמה העסקית היותר חשובה שלי.
אסיים בנימה אישית -
בשנים הרבות של עיסוקי בשיווק לא פגשתי הרבה נותני פתרונות אינטרנטיים, כאלה שנותנים את כל כולם למצוא את הפתרון התפור לך במדוייק.
כאלה שמביאים עימם ידע, מקצועיות, אהבה ותשוקה גדולה למקצוע.
כאלה שמבינים את הלקוח עבורו הם בונים את האתר, ששוחים כדגים במים ברשת האינטרנט וממשיכים לחקור אותה ולהתעדכן שוב ושוב.
כאלה שמחליפים איתך מיילים עליהם מתנוססת השעה 03:00 כי הם שם, מחפשים את הפתרון. שרותיים. נותנים את הנשמה ומקצוענים לעילא ולעילא.
כאלה שהם כמו קברניט מקצועי שטים באוקיינוס האינטרנט. ללא יהירות, ללא פלצנות, פשוט במקצוענות.
חברות רבות מציאות את מרכולתן בבניית אתרים, ובשלב המכירה הן משווקות עצמן באופן מקצועי וידידותי, ואז במהלך הדרך אתה מוצא שהן לא נגישות, שאתה עובד מול זוטרים, שאין מענה מיידי ואתה תלוי בהן.
במהלך התפתחות הזירה השיווקית הדיגיטלית, מצאתי עצמי נדרש להתאים את הכלים אותם אני מעמיד לרשות לקוחותי להעניק להם את הכלים הדיגיטליים המעודכנים ביותר. חיפשתי אחרי מי שיבנה לי וללקוחותי את האתרים היותר מקצועיים, כאלה שאני יכול לסמוך עליהם שלקוחותי לא רק שלא יפגעו אלא גם יזכו בשרות מקצועי לעילא, בתכנות האתר ובהכנתו לקידום ולתחזוקה ידידותית. במהלך חיפושי הכרתי את לירון אלון, בעלי WEB360, חי ונושם אינטרנט.
לירון בנה את האתרים של חברת אליהו נדל"ן, של מועדון הספורט מכבי, של חברת MY HOUSE, את האתר שלי למכירת ספרים "אצו ספרי מקור", של חברת שיווק הנדל"ן אבי בקר, של אבי כפיר משווק בינלאומי ועוד ועוד , ללא לאות מצא פתרונות ועדיין מוצא ומשפר ומדייק את האתרים ומערכת הניהול העומדת מאחוריהם.
אם אתם צריכים פתרונות אינטרנטיים? אתרים מעודכנים ומערכות ניהול מתוחכמות התפורות בדיוק מוחלט עבורכם?
לירון אלון 052-6240900 קדימה, תאתגרו אותו.