ישראל לוי ייעוץ וליווי שיווקי
ישראל לוי
תפריט
HEART AND TECHNIQUE TOGETHER
ייעוץ וליווי שיווקי  |  ניהול תהליכי מיתוג  |  ניהול קריאייטיב
  • מי אני
    • ספרים והרצאות
  • ייעוץ שיווקי
    • למידה, ניתוח ואיפיון
    • בניית אסטרטגיה שיווקית
    • ליווי ויישום האסטרטגיה
  • מיתוג
    • דוגמאות א'
    • דוגמאות ב'
  • קריאייטיב
  • בלוג
  • צרו קשר

בלוג / רשתות חברתיות ובחירות מוניציפאליות

נכתב על-ידי ישראל לוי בתאריך 24/03/2018 בשעה 18:57
רשתות חברתיות ובחירות מוניציפאליות
הבחירות המקומיות בחיפה והרשתות החברתיות

מאז הבחירות האחרונות לפני כ-5 שנים הפכו הרשתות החברתיות לזירת המלחמה העיקרית.
כל המועמדים, כנראה,  מלווים על ידי יועצים המתמחים בקידום ובפרסום ברשתות החברתיות ועל פי הפעילות שלהם נראה שכולם באו מאותו ביה"ס לשיווק ברשתות החברתיות.

למה הכוונה?, הפרסום בפייסבוק נשען על טירגוט של מצביעים פוטנציאליים. (טירגוט=סימון מטרה/אדם/קבוצה בעלת מאפיינים ושייכות מוגדרים).

חלק מהטירגוט הוא השייכות לקבוצות הומוגניות בעלות עניין משותף. חבר/ה בקבוצה בעלת עניין משותף יחשף בתדירות גבוהה יותר לפוסט ייעודי בו הוא מטורגט. אולם לא רק החבר השייך לקבוצה אלא גם חבריו וגם אלה שאינם חבריו אך מאופיינים באותם איפיונים התנהגותיים/שייכותיים (look alike). ולא רק, השתייכות לקבוצה, או כניסה לאתר אינטרנט שמבטיח מידע בנושא המעניין קבוצה כזו או אחרת, יסמנו אתכם ע"י שתילת קוקיס (remarketing) ומחר מחרתיים, בכל גלישה בגוגל תיחשפו באופן "אקראי" לפרסומי מועמדים.

אז מה עושים? מייצרים קבוצות שייכות שאין בהן מאום בנושא הבחירות, קבוצות של "אוכל  טוב בחיפה", "מקומות בילוי בחיפה", "חיפאים מצייצים", "בוגרי תיכון זה או אחר", "אנשי שכונה זו או אחרת", "חיפאים בעד חניה", "חיפאים כועסים".....ועוד ועוד קבוצות  המנוהלות על ידי אותם אלה הרצים לראשות המקומית (לראשות העיר או למועצה) ומעוניינים לאגור נתיב ישיר לפייסבוק האישי של תושבים רבים ככל האפשר. כל מי שנכנס (עשה "like") לקבוצה שכותרתה מעניינת אותו/אותה, ימצא עצמו נתון למתקפה תקשורתית של פוסטים המניעים אותו לבחור במועמד זה או אחרת. קבוצות עניין = מלכודות פתאים.

אלה שאינם מעורים ב"חיי הפייסבוק", לא יבינו מדוע הם כל הזמן מקבלים פוסטי תמיכה, ובפייסבוק כמו בפייסבוק, התחושה של הנחשפים למתקפה תהייה ש - כ....ו....ל....ם  תומכים במועמד/ת המסויים. מבלי לדעת שהם אינם חשופים למועמדים האחרים מכיוון  שאינם במאגר שלהם.

אך מעבר לכך, יש את אלה, "אנשי עסקים", הפותחים קבוצות עניין, מייצרים מאגר גדול המאפשר להם להגיע ישירות לפיד של אנשים בעלי זכות בחירה, ואז הם סוחרים במאגרים אלה לכל המרבה במחיר. הן למטרות בחירות והן למטרות מסחריות. במקרה זה קיימת כאן עבירה של שימוש במאגר שמי ובנתוני אנשים שנדלו ב"מרמה" ונסחרו (ראו תביעות נגד הפייסבוק).

אז חיפאים (בעצם כל אזרח ראשות זו או אחרת), אם לאחרונה נחשפתם לקבוצות עניין (ביה"ס, שכונה, אוכל, בילויים וכד.) ורק עשיתם "like" צפו למתקפה הולכת ומתעצמת ככל שיתקרב מועד הבחירות לראשות המקומית.  ולא רק בפייסבוק, אלא גם באינסטגרם, בטוויטר, ביו-טיוב ובלינקדאין, כל הרשתות החברתיות (להוציא אלו הפונות לגילאים צעירים מדי) מגויסות היום להפוך כל אחד ואחת מכם למטרה.

אך לסיום הסתייגות קלה, יש הפותחים קבוצות ומנהלים אותן למטרות חיוביות וללא כל כוונה לנצל את שמות חברי הקבוצה ונתוניהם למטרות השונות מאופי הקבוצה.
תגיות: בחירות, ראשות העיר, בחירות מוניציפאליות, בחירות בחיפה, יונה יהב,
קבלו פגישת ייעוץ
ללא התחייבות:
 רוצה לקבל עדכונים
סמסו או חייגו:
050-5278908
ניווט מהיר
עמוד הבית
מי אני
ייעוץ שיווקי
תהליכי מיתוג
קריאייטיב
צור קשר
מונחים מקצועיים
תהליך מיתוג
קמפיין פרסומי
קמפיין שיווקי
לימוד אסטרטגיה עסקית
בניית אסטרטגיה שיווקית
ניהול אסטרטגיה שיווקית
ספרות
קרדום
שנגראי
למי צלצלו הפעמונים
בלוזן 1
בלוזן 2
צפרדע היא צפרדע היא צפרדע
‎ישראל לוי - ייעוץ שיווקי וניהול תהליכי מיתוג‎
2025 © כל הזכויות שמורות לישראל לוי ייעוץ וליווי שיווקי
bulletישראל לוי ייעוץ וליווי שיווקי
bulletמי אני
ספרים והרצאות
bulletייעוץ שיווקי
למידה, ניתוח ואיפיון
בניית אסטרטגיה שיווקית
ליווי ויישום האסטרטגיה
bulletמיתוג
דוגמאות א'
דוגמאות ב'
bulletקריאייטיב
bulletבלוג
bulletצרו קשר